Rozbudowa 29 Listopada: od 27 czerwca zmiany przy Dobrego Pasterza [mapka]

Od 27 czerwca od godz. 5.00 do 12 września zostanie wprowadzona czasowa zmiana organizacji w rejonie skrzyżowania al. 29 Listopada z ul. Dobrego Pasterza oraz ul. Chlebową. Kierowcy pojadą jezdnią po stronie północnej Dobrego Pasterza.

Przed nami kolejny etap przebudowy pasa drogowego w rejonie skrzyżowania al. 29 Listopada i ul. Dobrego Pasterza. Od 27 czerwca zajęte na potrzeby prac będą dwa pasów jezdni ul. Dobrego Pasterza oraz całej szerokości chodnika oraz zieleńca po stronie kościoła  Dla ruchu kołowego pozostanie 6,5 m szerokości jezdni po stronie północnej. Ruch pieszych zostanie skierowany na wygrodzone korytarze oraz przeniesiony na przeciwległe chodniki. Tymczasowe przejście dla pieszych oraz przystanek autobusowy na ul. Dobrego Pasterza zostają zachowane.

 

Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość!

Przypomnijmy: prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po 2 pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, które będą również służyć do skrętu w prawo, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne w trosce o komfort akustyczny mieszkańców. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowywane są dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.

Po zakończeniu realizacji zadania arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.

Nowa droga i zastosowane w ramach inwestycji rozwiązania zminimalizują jej wpływ na otoczenie. Poprawa płynności ruchu spowoduje skrócenie czasów podróży, a tym samym przyczyni się do zmniejszenia emisji hałasu i spalin.


| Jan Machowski