Planowana Trasa Nowobagrowa jest elementem trzeciej obwodnicy Krakowa po wschodniej stronie miasta. Zgodnie z za艂o偶eniem, ma si臋 ona sk艂ada膰 z dw贸ch zasadniczych element贸w: komponentu drogowego i tramwajowego. Dodatkowo, w ramach tego przedsi臋wzi臋cia inwestycyjnego mia艂aby powsta膰 nowa infrastruktura rowerowa i piesza.
Pocz膮tek Trasy Nowobagrowej od strony p贸艂nocnej wyznacza tzw. w臋ze艂 P艂asz贸w, czyli skrzy偶owanie planowanej Trasy Ciep艂owniczej oraz ulic Lipskiej i Mierzei Wi艣lanej. Nast臋pnie ma ona biec wzd艂u偶 ulicy Mierzeja Wi艣lana z mo偶liwo艣ci膮 po艂膮czenia z planowanym uk艂adem komunikacyjnym w ramach MPZP 鈥濶owe Miasto鈥 oraz ulic膮 Bie偶anowsk膮. Trasa ma przecina膰 magistral臋 kolejow膮 w uk艂adzie tunelowym lub estakadowym na po艂udnie i po艂udniowy-zach贸d od Zalewu Bagry, biec przez tereny przemys艂owe a偶 do tzw. w臋z艂a Kabel na wysoko艣ci obecnego skrzy偶owania ulic Wielicka, Kamie艅skiego i Nowos膮decka.
Zgodnie z istniej膮cymi materia艂ami studialnymi komponent tramwajowy m贸g艂by zosta膰 zaplanowany r贸wnolegle do przebiegu drogowego elementu Trasy Nowobagrowej. Nie wyklucza si臋 te偶 odseparowania obu komponent贸w i budowy linii tramwajowej w ramach innego przebiegu na odcinku od ulicy Mierzeja Wi艣lana z w艂膮czeniem do torowiska wzd艂u偶 ulicy Wielickiej, z przekroczeniem magistrali kolejowej.
Zgodnie z aktualna Wieloletni膮 Prognoz膮 Finansow膮, do 2023 roku powinna zosta膰 opracowana ostateczna koncepcja budowy Trasy Nowobagrowej wraz lini膮 tramwajow膮 i niezb臋dn膮 infrastruktur膮 techniczn膮, w oparciu o kt贸r膮 powinna zosta膰 uzyskana decyzja o 艣rodowiskowych uwarunkowaniach (DU艢). W W styczniu 2022 roku podpisana zosta艂 umowa z wykonawc膮, kt贸ry ma 23 miesi膮ce na przygotowanie zlecenia.
W kolejnych latach, po zabezpieczeniu 艣rodk贸w finansowych, zlecone b臋dzie przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z decyzj膮 ZRID oraz realizacja zadania.