Budowa Trasy Ciep艂owniczej wraz z lini膮 tramwajow膮

Planowana Trasa Ciep艂ownicza to element III obwodnicy Krakowa na odcinku pomi臋dzy rondem Dywizjonu 308 (Nowa Huta) a ulic膮 Lipsk膮 (Podg贸rze). W celu rozpocz臋cia prac przygotowawczych do realizacji zadania, w 2021 roku ZIM og艂osi przetarg na wyb贸r firmy projektowej, kt贸ra opracuje wielobran偶ow膮 i wielowariantow膮 koncepcj臋 tej inwestycji wraz z uzyskaniem decyzji 艣rodowiskowej (DU艢) dla wybranego rozwi膮zania.

Zadaniem wykonawcy b臋dzie przedstawienie minimum 4 wariant贸w przebiegu Trasy Ciep艂owniczej wraz z lini膮 tramwajow膮 na d艂ugo艣ci ok. 4km i budow膮 skrzy偶owa艅 (lub w臋z艂贸w) drogowych, estakad oraz przeprawy pod rzek膮 i/lub nad rzek膮 Wis艂膮. W ramach inwestycji przewidziana ma by膰 budowa i przebudowa chodnik贸w oraz 艣cie偶ek rowerowych.

Aktualnie, w oparciu o wcze艣niej przygotowane materia艂y studialne, zak艂ada si臋 kilka ewentualnych przebieg贸w Trasy Ciep艂owniczej i linii tramwajowej. Dla komponentu drogowego, w dokumentach planistycznych Miasta wyznaczony jest korytarz na odcinku od ronda Dywizjonu 308 przez ulic臋 Nowohuck膮 do istniej膮cego mostu na Wi艣le, b膮d藕 z wykorzystaniem ulicy Ciep艂owniczej, przekroczenia Wis艂y na wysoko艣ci ulicy Szafra艅skiej i Golik贸wka, do ulicy Lipskiej. Z kolei dla przebiegu linii tramwajowej, wcze艣niejsze materia艂y studialne wskazuj膮 kilka potencjalnych przebieg贸w.

Wielowariantowa i wielobran偶owa koncepcja dla tej inwestycji zlecona przez ZIM ma pozwoli膰 na wybranie wariantu optymalnego zar贸wno pod wzgl臋dem finansowym, jak i rozwoju systemu transportu publicznego, indywidualnego i rowerowego.

Zgodnie z planem, decyzja 艣rodowiskowa dla wybranego wariantu ma zosta膰 opracowana do 2023 roku. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu 艣rodk贸w finansowych na realizacj臋 tego zadania, ma zosta膰 zlecone przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID, a nast臋pnie wykonanie rob贸t budowlanych.

Koszty realizacji ca艂ej inwestycji oszacowane b臋d膮 w koncepcji.

 


| Jan Machowski