Rozbudowa 29 Listopada: od 24 czerwca zmiany w związku z wyburzaniem drugiego z wiaduktów [mapka]

Przebudowa drugiego z wiaduktów kolejowych nad al. 29 Listopada już trwa. Od 24 czerwca roboty wpłyną na zmianę organizacji ruchu. Będzie zwężenie jezdni w kierunku Krakowa.

Już obecnie wykonawca prowadzi prace przygotowawcze do wyburzenia wiaduktu kolejowego nad al. 29 Listopada. Chodzi o konstrukcję na linii kolejowej nr 95 nieopodal ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Zdemontowano już część torów oraz trakcję.
Od 24 czerwca na wysokości wiaduktu prowadzone będą roboty, które wpłyną na organizację ruchu na al. 29 Listopada. Po stronie zachodniej będzie budowany tzw. bypass dla ruchu kołowego. Stąd od 24.06 od godz. 7.00 do 29.06 do godz. 17.00 zajęty zostanie chodnik, zieleniec i fragment jezdni w kierunku do centrum. Na kierunku do centrum będzie ciaśniej, a ruch pieszych i rowerzystów zostanie przeniesiony na wschodnią stronę al. 29 Listopada. Wprowadzone będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość!

 

Przypomnijmy: prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po 2 pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, które będą również służyć do skrętu w prawo, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne w trosce o komfort akustyczny mieszkańców. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowywane są dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.
Po zakończeniu realizacji zadania – co planowane jest na koniec 2023 r.- arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.
Nowa droga i zastosowane w ramach inwestycji rozwiązania zminimalizują jej wpływ na otoczenie. Poprawa płynności ruchu spowoduje skrócenie czasów podróży, a tym samym przyczyni się do zmniejszenia emisji, m.in. hałasu i spalin.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.


| Jan Machowski