O pieniądzach na budowę linii do Górki Narodowej

Jednym z punktów sesji Rady Miasta Krakowa 6 listopada jest projekt uchwały zmieniającej tegoroczne środki na kilku zadaniach inwestycyjnych. Wśród takich przedsięwzięć jest budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej.

– Z uwagi na to, że nie posiadamy jeszcze decyzji ZRID, a co za tym nie ma możliwości rozpoczęcia prac budowlanych i realizacji w tym roku zaplanowanego wcześniej zakresu rzeczowego i finansowego zadania, zaproponowaliśmy oddanie do budżetu Miasta kwoty 19,8 mln zł – informuje Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie. – To normalne działanie w sytuacji, gdy nie ma możliwości wykorzystania pieniędzy zapisanych na dany rok. Budżet jest roczny, więc blokowanie środków, które nie mogą zostać wykorzystane w danym roku byłoby nieracjonalne – wyjaśnia Łukasz Szewczyk. I dodaje, że projekt zmian, który będzie poddany pod głosowanie radnych nie oznacza zagrożenia dla tego zadania. – Na kolejne lata planowane są środki na budowę linii do Górki Narodowej w wymiarze zgodnym z umową z wykonawcą. Zakładamy, że na początku przyszłego roku wydana zostanie decyzja ZRID. Wykonawca powinien rozpocząć prace po uzyskaniu rygoru natychmiastowej wykonalności, szacujemy, że nastąpi to wiosną 2020 roku – zaznacza dyrektor ZIM w Krakowie.
Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o. o.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.


| Jan Machowski