Budowa KST do Górki Narodowej: od 2.07 zmiany w organizacji ruchu na Górnickiego i Siewnej [mapka]

Od 2 lipca (sobota) od 6.00 zmieni się organizacja ruchu na ulicach Górnickiego oraz Siewnej. Wykonawca budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej wejdzie w kolejny etap robót drogowo-torowych. Utrudnienia potrwają przez kilka tygodni.

Jak informuje firma Intercor, od 2 lipca zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulicy Górnickiego i Pachońskiego oraz Siewnej i Mackiewicza. Same roboty na tym odcinku rozpoczną się w poniedziałek, 4 lipca, jednak aby dać czas kierowcom na przygotowanie się  do tych zmian, tymczasowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona już w weekend.

W przypadku pierwszego ze skrzyżowań, ulica Górnickiego przy skrzyżowaniu z Pachońskiego będzie jednokierunkowa – kierowcy nie będą mogli jechać w kierunku północnym. Z kolei jadąc ul. Górnickiego od północy, nie będzie można pojechać na wprost. Konieczny będzie skręt w lewo na ul. Pachońskiego. Po kilkudziesięciu metrach możliwa będzie zawrotka na przeciwległy pas ruchu, którym kierowcy dojadą do skrzyżowania i dalej do ul. Górnickiego. Będzie też można pojechać prosto ulica Pachońskiego i dojechać do ul. Mackiewicza. Obowiązują ograniczenia prędkości do 30 km/h

W przypadku drugiego z miejsc, na ulicy Siewnej, na odcinku od Mackiewicza na północ wprowadzony będzie ruchu jednokierunkowy (kierunek Dożynkowa). Ulica Pachońskiego nadal będzie jednokierunkowa. Przypominamy, że na tym skrzyżowaniu pierwszeństwo ma kierunek Mackiewicza – Siewna. Tu również obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość!

Warto wiedzieć, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.

W ramach zadania budowanych jest aż 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym

Budowa Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców,

Przypomnijmy, że podstawowym celem realizowanej przez Miasto inwestycji jest zapewnienie dogodnego połączenia tramwajowego dla tysięcy mieszkańców północy Krakowa, pozbawionych dotychczas takiego szybkiego środka transportu. Dojazd tramwajem do śródmieścia potrwa nieco ponad 20 minut. Nowy układ drogowy, który powstaje w ramach zadania uporządkuje ruch samochodowy w tej części Krakowa. Nie bez znaczenia są też nowe trasy rowerowe, szczególnie umożliwienie osobom podróżującym po Krakowie jednośladami na sprawy przejazd pod linią kolejową nr 95 oraz ulicą Opolską.

 


| Jan Machowski