Budowa KST do Górki Narodowej: autobusy zastępcze dojadą do ścisłego centrum

Działający przy ulicy Ogrodowej przystanek autobusowy będzie wydłużony. Dzięki temu więcej autobusów kursujących z północy Krakowa, gdzie z uwagi na budowę linii KST do Górki Narodowej wprowadzono zmiany w organizacji ruchu dojedzie do ścisłego centrum. Wydłużenie przystanku przy ul. Ogrodowej będzie się wiązać z likwidacją miejsc postojowych. Zmiana ma charakter czasowy.

Od poniedziałku, 23 maja od godz. 4.00 na przystanku przy ul. Ogrodowej będzie się zatrzymywać autobus linii 154, który obecnie kończy trasę na Nowym Kleparzu. Wydłużona będzie także trasa linii czasowej 703. Od najbliższej soboty autobusy tej linii dojadą w okolice dworca głównego aż przystanku przy ul. Kurniki.

Warto wiedzieć, że w związku z kolejnym etapem robót przy budowie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej wyłączona jest pętla Krowodrza Górka. Ta część Krakowa nie jest pozbawiona jednak komunikacji tramwajowej, do okolic skrzyżowania ulic Bratysławska – Doktora Twardego – Wybickiego kursuje bowiem m.in. linia zastępcza 70, obsługiwana przez tramwaje dwukierunkowe. Dodatkowo uruchomiona jest zastępcza linia autobusowa nr 703.

Taka organizacja transportu publicznego utrzyma się przez najbliższe miesiące. Jednak po rozpoczęciu budowy podstacji przy ul. Prądnickiej (nowa stacja zasilająca trakcję tramwajową), konieczne będzie wyłączenie ruch tramwajowego w tej części miasta. Wtedy linie dojadą do Dworca Towarowego, a ruch komunikacji szynowej do Krowodrzy Górki zostanie przywrócony po uruchomieniu nowej podstacji i kompleksowej wymianie oraz budowie nowej infrastruktury tramwajowej w tej części miasta.

O szczegółach zmian będziemy informować w odrębnych komunikatach.

Przypomnijmy – linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddane zostaną trzy parkingi P+R. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.

 

 


| Jan Machowski