Bliżej do zakończenia budowy kładki Grzegórzki-Zabłocie

Znikają ostatnie przeszkody po stronie Grzegórzek, które blokowały budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę. Dzięki współpracy Miasta i PKP PLK SA przeprawa połączy Grzegórzki i Zabłocie. Zanim to jednak nastąpi musi zostać usunięta napowietrzna linia wysokiego  napięcia pomiędzy ul. Halicką a magistralą kolejową.

W ostatnich dniach wykonano pierwszy element przebudowy linii energetycznej, która jest konieczna, by kładka mogła powstać. Po północnej stronie magistrali kolejowej stanął nowy słup, do którego zamocowano kable wysokiego napięcia. W kolejnych dniach działająca na zlecenie ZIM firma Grotex zajmie się układaniem podziemnej linii kablowej, która umożliwi likwidację przewodów biegnących nad linią kolejową. Podłączenie podziemnej linii kablowej do istniejącej sieci energetycznej oraz demontaż słupa wysokiego napięcia u zbiegu ulicy Halickiej i Podgórskiej uwolni miejsce na postawienie konstrukcji samej kładki. Cała operacja związana z przebudową sieci elektrycznej ma się zakończyć do 30 czerwca br.

Realizacja tej ważnej dla mieszkańców inwestycji stała się możliwa dzięki podpisaniu przez Gminę Kraków porozumienia ze spółką kolejową, która od kilku lat realizuje na terenie Krakowa i Małopolski imponujący pakiet inwestycji kolejowych, które w znaczny sposób poprawią atrakcyjność tego środka transportu wśród mieszkańców miasta i regionu.

W ramach współpracy Gmina dofinansowuje inwestycję kolejową w zakresie projektu i budowy wyłącznie kładki pieszo-rowerowej. Dodatkowo, po stronie Miasta, jest przebudowa ww. sieci energetycznej, kolidującej z kładką, w rejonie skrzyżowania ulic Podgórska i Halicka. Budowa kładki już trwa. Przeprawa będzie miała łącznie ok. 660 m długości, będzie posiadała dwukierunkową trasę rowerową i ciąg pieszy. Łączna szerokość kładki to blisko 9 m. Zgodnie z planem, realizacja zadania ma się zakończyć w 2022 roku.

 

 


| Jan Machowski