Bezkolizyjny transport szynowy: rozpoczęły się konsultacje społeczne [materiały do pobrania]

Prezydent Jacek Majchrowski zaprasza na konsultacje społeczne dotyczące aspektów środowiskowych pierwszego etapu krakowskiego premetra na podstawie dokumentacji, której opracowanie uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Trasa szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego ma połączyć okolice Domu Handlowego Wanda z ulicą Piastowską.

Dziś, 5 czerwca rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące kwestii środowiskowych pierwszego etapu krakowskiego premetra. Chodzi o odcinek pomiędzy Domem Handlowym Wanda, a ul. Piastowską. Trasa liczy prawie 10,5 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem i 1,4 wiadukt. Zakładany czas przejazdu to ok. 10 minut.

Konsultacje prowadzone są w ramach postępowania dotyczącego wydania decyzji środowiskowej (DŚU) dla pierwszego etapu krakowskiego premetra. W rekomendowanym wariancie, który do dalszych prac wskazało zlecone przez Miasto „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”, premetro będzie miało przebieg częściowo tunelowy i częściowo estakadowy.

W ramach konsultacji społecznych, które potrwają do 30 czerwca zaplanowano spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców tych dzielnic Krakowa, przez które będzie przebiegać nowy środek transportu publicznego, a także telefoniczne dyżury eksperckie. Dla mieszkańców dostępne są materiały koncepcyjne, a także formularz konsultacyjny.

Karta Informacyjna Przedsięwzięcia (KIP)

Załączniki nr 1-3 do KIP

Formularz konsultacyjny

Więcej szczegółów dostępnych będzie na stronie www.obywatelski.krakow.pl

Konsultacje społeczne prowadzone są na podstawie Uchwały nr CXI/2904/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 września 2018 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Kraków oraz z Krakowską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

Projekt „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie” jest współfinansowany ze środków Instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę”.

 


| Jan Machowski