Wiemy jak b臋dzie wygl膮da膰 k艂adka na 呕abi艅cu [wizualizacje]

Uk艂ad sk艂adaj膮cy si臋 z k艂adki, tunelu i ci膮g贸w rowerowo-pieszych ma pozwoli膰 na bezpieczne przej艣cie pokonanie tor贸w kolejowych pomi臋dzy osiedlem 呕abiniec a ulic膮 Klemensiewicza i al. 29 Listopada. Zarz膮d Inwestycji Miejskich uzyska艂 dwie decyzje o ustaleniu lokalizacji celu publicznego (ULICP) dla tego zadania.

Przypomnijmy: na zlecenie ZIM firma D.A. – Projekt Biuro Projekt贸w Dr贸g, Ulic i Most贸w z Krakowa przygotowa艂a wielobran偶ow膮 i wielowariantow膮 koncepcj臋 k艂adki pomi臋dzy osiedlem 呕abiniec, a al. 29 Listopada. Niedawno, w oparciu o opracowane materia艂y zosta艂y wydane dwie decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego (ULICP) dla tego zadania: dla teren贸w kolejowych przez Wojewod臋 Ma艂opolskiego, dla pozosta艂ych dzia艂ek 鈥 przez Prezydenta Miasta Krakowa. Obie decyzje s膮 ostateczne, wi臋c w oparciu o nie b臋dzie mo偶na prowadzi膰 dalsze przygotowania do budowy po艂膮czenia dla pieszych i rowerzyst贸w. 鈥 Chcemy w przysz艂ym roku og艂osi膰 i rozstrzygn膮膰 przetarg na opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budow臋. W 2022 roku chcemy mie膰 zezwolenie na realizacj臋 rob贸t budowlanych 鈥 informuje 艁ukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie. W projekcie bud偶etu i Wieloletniej Prognozy Finansowej na to zadanie zaplanowano kwot臋 1,7 mln z艂.

W przypadku tego zadania konieczne b臋dzie dokonanie wykup贸w dzia艂ek. Zgodnie z obowi膮zuj膮cym prawem, ta inwestycja nie mo偶e by膰 bowiem realizowana na podstawie tzw. specustawy, dzi臋ki kt贸rej po uzyskaniu decyzji ZRID inwestor staje si臋 z mocy prawa w艂a艣cicielem terenu, przez kt贸ry przebiega inwestycja.

Wariant po艂膮czenia pieszo-rowerowego pomi臋dzy 呕abi艅cem a al. 29 Listopada, dla kt贸rego uzyskano ostateczne decyzje ULICP obejmuje realizacj臋 k艂adki jednoprz臋s艂owej nad 艂膮cznic膮 kolejow膮 zlokalizowan膮 po stronie po艂udniowo 鈥 zachodniej Uniwersytetu Rolniczego oraz przej艣cia tunelowego pod lini膮 kolejow膮 nr 8. Doj艣cie do k艂adki od strony ul. Klemensiewicza聽 zaprojektowano jako ci膮g pieszo-rowerowy o szeroko艣ci 4 m. Przez tereny ogr贸dk贸w dzia艂kowych r贸wnie偶 zaprojektowano wsp贸lny ci膮g pieszo-rowerowy o szeroko艣ci 4 m, kt贸ry od strony ul. 呕abiniec dowi膮zano do istniej膮cego chodnika. Rozwi膮zania projektowe s膮 przystosowane dla os贸b ze szczeg贸lnymi potrzebami ruchowymi. W przypadku przekroczenia warto艣ci 5% pochylenia pod艂u偶nego, zaprojektowano uk艂ad pochylni i spocznik贸w. 艁膮cznie ca艂y ci膮g pieszo-rowerowy b臋dzie mia艂 ok. 400 metr贸w.

Wizualizacje: D.A. – Projekt Biuro Projekt贸w Dr贸g, Ulic i Most贸w z Krakowa

| Jan Machowski