Powstanie nowa linia tramwajowa na p贸艂nocy Krakowa

 

Zarz膮d Inwestycji Miejskich w Krakowie rozpocz膮艂 przygotowania do kolejnego du偶ego projektu infrastrukturalnego. Og艂oszono przetarg na przygotowanie programu funkcjonalno-u偶ytkowego dla linii szybkiego tramwaju na Azory.

W opracowaniu zostan膮 okre艣lone wymagania i oczekiwania dotycz膮ce inwestycji – techniczne, ekonomiczne, funkcjonalne i architektoniczne. Program funkcjonalno-u偶ytkowy stanowi podstaw臋 ustalania planowanych koszt贸w prac projektowych i rob贸t budowlanych. To podstawa do rozpisania przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie danej inwestycji.
– Budowa linii tramwajowej do osiedla Azory jest dla nas szczeg贸lnie istotna, bo dzi臋ki temu zadaniu szybka komunikacja tramwajowa pojawi si臋 tam, gdzie dotychczas jej nie ma, przez co poprawi si臋 komfort podr贸偶owania mieszka艅c贸w po Krakowie 鈥 m贸wi Janina Pokrywa, dyrektor Zarz膮du Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Zadanie b臋dzie polega膰 na budowie linii tramwajowej o d艂ugo艣ci ok. 2,5 km podw贸jnego toru wraz z sieci膮 trakcyjn膮 od p臋tli Krowodrza G贸rka, wzd艂u偶 ul. Opolskiej do p臋tli Azory, z 4 przystankami, towarzysz膮c膮 infrastruktur膮 techniczn膮, sterowaniem ruchem i informacj膮 pasa偶ersk膮. W ramach projektu, w rejonie ul. Weissa powstanie parking P+R na ok. 200 samochod贸w. Przewiduje si臋 tak偶e budow臋 k艂adki rowerowej nad ul. Weissa i przebudow臋 k艂adki dla pieszych nad ul. Opolsk膮. Zmodernizowany b臋dzie tak偶e uk艂ad drogowy powi膮zany z now膮 lini膮 tramwajow膮. Co wa偶ne, opracowanie b臋dzie uwzgl臋dnia膰 kontynuacj臋 trasy tramwajowej do Bronowic, do p臋tli w rejonie ul. Che艂mo艅skiego.
Zgodnie z przyj臋tym harmonogramem, opracowanie programu funkcjonalno-u偶ytkowego dla linii tramwajowej na Azory powinno zako艅czy膰 si臋 wiosn膮 tego roku. Zaraz potem ZIM Krak贸w og艂osi przetargi na zaprojektowanie i wybudowanie tej inwestycji. Sama realizacja powinna rozpocz膮膰 si臋 w 2019 roku. 鈥 To du偶y projekt zaplanowany na kilka lat. Zak艂adam, 偶e z nowej linii tramwajowej mieszka艅cy b臋d膮 mogli zacz膮膰 korzysta膰 ju偶 za oko艂o 3 lata 鈥 zapowiada dyrektor ZIM Krak贸w.

Wi臋cej o inwestycjach komunikacyjnych ZIM

 


| Jan Machowski